tisdag 8 september 2009

Någon har läst min Blogg!

Jag fick en uppmuntrande anonym kommentar om att "jag är en frisk fläkt i ett parti som behöver nytändning". Jag hoppas naturligtvis att vara mer än bara en fläkt utan en rejäl vind som blåser bort prestigen och cementerade betongblockspolitik.

Min ledstjärna är att vara tydlig och verkligen stå för en uppfattning så länge som argumenten håller och faktiskt kunna byta åsikt om någon bara övertygar mig och mina väljare om att ett annat alternativ är bättre.



Som exempel kan jag ta Skurubron. Det har blivit en politisk höna av något som inte ens är en fjäder i och med att alla nu förtroendevalda i kör tjatar om att det inte ska vara några avgifter på bron. Jag är inte helt säker eftersom jag inte sett vilka alternativ som står till buds, trots att jag läst 10 GB info i sakfrågan.

Tänk om staten skjuter till Miljarder till spårtrafik för att vi skulle kunna få en ny snabbskyttel som tar en kvart i rusningstrafik mellan Mölnvik och Stan på en ny bro, förutsatt att vi avgiftsbelägger biltrafiken. Jag är inte helt säker på att mina väljare skulle vilja att jag skulle rösta emot avgifter i ett sånt läge. Eller?

För att inte tala om Citybanan? När jag träffat Carl Cederschiöld, Åsa Torstensson, Sten Nordin mfl har alla sagt att man alltid velat bygga ett tredje spår, så varför gör man inte det utan tvingar Miljööverdomstolen avgöra det uppenbara.

Jag ska försöka säga till när jag inte förstår eller som Roland Ekstrand så vist brukar säga. Man ska fatta frågan innan man fattar beslut!!

1 kommentar:

Anonym sa...

"utan en rejäl vind som blåser bort prestigen och cementerade betongblockspolitik." skriver du. Jag kan inte hålla med om din prioritering. Först måste du blåsa rent i ditt eget unkna parti. Sedan kan du ta itu med blockpolitiken.
Värmdöbo som fortfande vill var anonym